Washington DC :) - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu Washington DC :) - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu

Washington DC :)

Door: Jan Marien

Blijf op de hoogte en volg Jan Marien

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington

Heee Allemaal,

Afgelopen dagen heb ik weer van alles beleefd.
Er blijven je dingen verbazen in dit land.

Zaterdag 2 augustus
Er was erg slecht weer voorspeld, precies op de dag dat we gingen fietsen.
Maar goed het bleef en droog en we gingen een aantal monumenten van Washington bezichtigen.
Erg indrukwekkend allemaal!
Daarna fietsen we langs het witte huis, waar sommige mensen luid staan te protesteren tegen Bush.
Haha dat was wel grappig om te zien maarja van al die indrukken krijg je uiteraard trek dus het was tijd voor mijn eerste Amerikaanse hotdog en ik had mn eerste hap nog niet genomen en de regen met bakken uit de hemel...
Na een half uur was het droog en zijn we weer naar huis gefietst.


Zondag 3 augustus
Om 9 uur werd ik gewekt door de wekker.
Na een lekker ontbijt, dat bestaat uit geroosterd brood (anders smaakt het niet zo lekker) met beleg en een glas jus d'orange.
Gingen we naar de kerk National Cathedral de grootste en mooiste kerk die ik ooit heb gezien.
De dienst was ook niet verkeerd, er was een koor waar je u tegen zegt ..:P
En we kregen brood en wijn... en aan het einde van de dienst kregen we heerlijke koffie met een Amerikaanse koek.
Ja dat was wel genieten.
Opeens kwam ik met het geniale idee om een taart te gaan bakken, het werd uiteindelijk een Mon Chou taart.
18.00 gingen we ongeveer eten in een typische Amerikaans restaurant, het hele restaurant was in de jaren 50 style.
Erg grappig was dat, daar heb ik genoten van een hamburgen met frietjes en water.
Cola kan ik niet meer zien... ik heb er iets te veel van gehad denk ik.
Na die heerlijke maaltijd gingen we terug naar huis want daar stond het toetje in de koelkast te wachten...de taart :)
Ik moet toegeven in Nederland smaken de taarten wel iets lekkerder, maar hij was zeker niet verkeerd.
Om 20.00 was het dan zover we gingen met de metro naar het stadion waar Coldplay ging optreden.
20.30 zaten we in de zaal en er waren echt vet veel mensen. alleen moesten we 1,5 uur luisteren naar een voorprogramma met artiesten waarvan je nog nooit van gehoord heb en waarvan je ook niks wil horen...
Maar daarna kwam Coldplay op! wat een geweldige avond was het! die gasten kunnen echt vet goed live zingen en spelen.
Helaas mocht ik geen camera meenemen naar het optreden, ook al zag je in de zaal van allerlei kanten flitsen komen...
Gelukkig heb ik nog met mijn mobiel wat foto`s en filmpjes kunnen maken.

Maandag 4 augustus
Voor het eerst ging ik vandaag alleen met de metro
Op naar de engelse les, het was een ontzettende interessante les.
de les was afgelopen om 14.00 en toen begon de reis naar huis.
Eerst met de metro, ik stapte uit in een deel van de stad waar een dierentuin is.
Na een half uurtje lopen kwam ik bij de dierentuin waar je gewoon gratis in mag, en het scheelt een paar kilometer lopen als ik door het park naar de achterste uitgang loop.
Dus ik van allerlei leuke dieren gezien maar goed toen ik aan het einde van het park was moest ik nog een best een eind.
uiteindelijk heb ik 2,5 uur gelopen, nou ja dan zijn die hamburger er allemaal wel weer vanaf ;)
Wijnand kwam een kwartiertje later uit van zijn werk en we gingen pasta maken ,Wat erg lekker was en we hebben genoeg gemaakt voor 2 dagen.


05-08-08
Vandaag 5 augustus
Tja ik heb eigenlijk niet zo veel te vertellen:P
Ik ben weer naar de cursus geweest en ik heb nu 1,5 uur gedaan over de terugreis :P

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor een filmpje dat ik heb gemaakt over Washington DC ga naar:

http://www.jmtrading.nl/Washington/washington_1.zip
(30,9 MB - ong. 3 min )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:D

  • 05 Augustus 2008 - 21:35

    Elizabeth:

    he... als je nog een reismaatje zoekt... Lijkt mij ook wel wat daar een beetje engelse lessen volgen, door dierentuinen lopen!!

    Je roept maar haha

    xxx

  • 06 Augustus 2008 - 00:21

    Chesron Westerhof :

    Hey man!

    echt gaaf! wou dat ik je na kon doen... super!

    ik zie je wel weer op school

    Gr
    Chesron ( ICT landstede )

  • 06 Augustus 2008 - 06:06

    Hetty:

    Wauw! echt super vet man, wat een avonturen, dat je dat durft ;) mja.. laat mij maar lkkr naar de tropen gaan, fniet, haha ;) ooja, en ik ben zo jaloers op je dat je naar coldplay geweest bent!!! die lui zijn echt zo goed! :D Wacht vol smart op de filmpjes :P
    Nou succes verder!
    Doeg! X hetti

  • 06 Augustus 2008 - 11:31

    Guido:

    vet gek, maar ik krijg een 404 van dat filmpje..

    als je echt geld wil verdienen moet je goed brood gaan verkopen, aan een tentje waar ze wel goede koffie hebben, starbucks ofzo, want die amerikanen weten neit wat ontbijt is..

    ik ben weer thuis, k heb nu jetlag en ben bijna 24 uur wakker,,

    slaap lekker, of bijna goeiemoggel voor jou. ;)

  • 06 Augustus 2008 - 13:29

    Martineke:

    Joo Johnny,
    Wat een supergaaf filmpje zeg!Mooi muziekje ook ;)
    doeidoei, mart.

  • 07 Augustus 2008 - 11:46

    Anne:

    Zoo vett wat jij allemaal mee maakt joh!:D
    En heel gaaf filmpje, zien we in iedergeval iets van het mooie van wat jij allemaal ziet!
    XX liefss Anne

  • 09 Augustus 2008 - 07:15

    Gijsbert Willem:


    Super vet ouwe!
    Welke nummers zongen ze allemaal?
    Ga je nog naar
    US Open?
    Wij zijn trouwens ook weer terug uit Berlijn.

    He vieze Freddy de groeten en ben benieuwd naar je volgende smeuige verhaal.
    Jij kan dat! :D

    Gr

  • 09 Augustus 2008 - 14:39

    Anneke Chardon:

    Hé Jan Marien, wat leuk zeg. Zo maak je nog eens wat mee. Ik vraag je vader wel om in de tuin te werken, dan kun jij nog lekker een poosje genieten van dit Amerikaanse avontuur. Als je terugkomt, kunnen we in het Engels converseren. Succes.

  • 11 Augustus 2008 - 08:25

    Evert Jan, Albertine:

    Wauw Jan Marien. Helemaal in Amerika. We wisten niet dat je daar zit, maar leuk om te lezen. Goed hoor zo'n buitenland stage. Inderdaad even wat anders dan Putten. Maar ik begrijp nog even genieten van je vrije tijd daar voordat het werkende leven gaat starten. We zien je reisverhalen wel langskomen. Veel liefs en plezier gewenst uit Ens.

  • 11 Augustus 2008 - 12:18

    Wouter En Margreet:

    Hey jongen, wat een berichten, zo'n eind weg.
    Maar erg leuk man, en wat een ervaring.
    Heel veel succes en we zullen nog wel eens kijken.

  • 27 Augustus 2008 - 11:36

    Aart En Miriam:

    beetje late reactie maar wij zijn zelf intussen ook op vakantie geweest. Geniet van je verblijf daar.

    Groeten Miriam, Aart, Sem en Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Washington DC :)

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Home, sweet home!

23 November 2008

Washington Week 16!!!!

26 Oktober 2008

Barack Obama!!!!!!!!!

19 Oktober 2008

Washington - Week 11

12 Oktober 2008

Washington DC Week 10
Jan Marien

Washington DC :)

Actief sinds 08 Juli 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 12327

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: