Washington Week 16!!!! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu Washington Week 16!!!! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu

Washington Week 16!!!!

Door: Jan Marien

Blijf op de hoogte en volg Jan Marien

23 November 2008 | Verenigde Staten, Washington

Vrijdag 31-10-08 Halloween!
Anne-Marieke ging vrijdag zingen in een kerk. De dienst begon om 18.30 en er werd goed gezongen. Daarna gingen we naar een restaurant.
Het voorgerecht was een soepje en het smaakte heerlijk! Het gerecht van de dag was hertenvlees met een sausje, spruitjes en nog wat. Dat smaakte echt zo lekker! 
M`n smaakpupillen zijn er nog onderste boven van, zeg maar...
We liepen na de heerlijke maaltijd nog even door de stad en iedereen was verkleed. Echt ontzettend leuk om dat een keer te hebben gezien.

De volgende dag (01-11-08 ) gingen we naar The Great Falls.
M'n wekker ging om 6.30 u. af, maar gelukkig had ik een uurtje slaap extra gehad. De klok ging vannacht namelijk een uur achteruit.
Anne-Marieke heeft mij afgezet bij Van Ness (een metrostation) en vanaf daar zijn we (Bart, Edwin, Judith en ik) vetrokken. 20 collega`s van de ambassade stonden al te wachten bij het park. De wandeling kon beginnen! Het was echt supermooi; de bladeren van de bomen waren allemaal verkleurd.
Op JMTrading.nl staan weer veel nieuwe foto`s.
Daarna gingen we naar Alexandria.
Daar is een Obama winkel! We kwamen daar aan en alle spullen werden gratis weggegeven! Dus wij liepen met van die yard signs en posters en weet ik veel wat over straat. Ik hield het bord even boven m'n hoofd en gelijk mensen toeteren. Veel mensen staken hun duim omhoog en schreeuwden: yeaaaahh OBAMAAA!!!! Ik kreeg eindelijk een keer aandacht. Ik heb het bord maar een poosje boven mn hoofd gehouden. Voordat we bij de auto waren, moesten we nog een kruispunt over. Er kwam net een bus aanrijden. Ik dacht: "Ik zwaai nog even met dat bord".
De buschauffeur (een afro-american) trapte gelijk op de rem, gooide de deuren open en vroeg: Where can i get an Obama sign, Echt heel apart die sfeer die er hangt. We liepen nog langs een stembureau waar een rij stond van 2,5 uur. Daarna heb ik een lekkere Smoothie gedronken bij de Ben & Jerry

Zondag 02-11-08 Shenandoah
Vorige week was het weer zo slecht, mistig en regen waardoor het zicht minimaal was zeg maar.
Dus het was tijd voor een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Voordat we het park in gingen moest er een kopje koffie met een gebakje genuttigd worden.
Na deze overheerlijke versnapering reden we het park in.
We stopten bij het eerste uitzicht waarvan ik dacht: wat prachtig!  Maar Anne-Marieke  zei: verspil je rolletje nog niet want wat je zometeen te wachten staat is met geen pen te beschrijven ;)
We parkeerden de auto en we gingen verder te voet de berg op. Na 45 min lopen kwamen we op een rots met een prachtig uitzicht.
Ontzettend veel bomen waarvan het blad prachtig verkleurd was.
Zie de foto`s op JMTrading.nl 

Dinsdag 04-11-08
Na een onbijtje vertrok ik naar de ambassade.
Bij de stembureau`s stonden rijen met mensen die gingen stemmen.
s`Avonds ging ik naar het NOS programma Election Night, ik was even vol in beeld :P Cool hé :)
Op het moment dat het bekend was dat Obama gewonnen had was iedereen ontzettend blij.
Overal toeterende auto`s, schreeuwende mensen en af en toe vloog er weer iemand om je hals etc.
Ik heb ook nog even voor het witte huis gestaan waar een grote groep mensen stond.
Ja een goede sfeer was er zeker!

Vrijdag 07-11-08
We hadden kaartjes voor de basketbal wedstrijd.
The Wizzards tegen The New York Knicks.
Het was een geweldige wedstrijd en  wat  een entertainment  eromheen!!!
Af en toe zag je een zappelin door het station vliegen. In de pauzes had je verschillende dingen.
Er waren gasten die gingen trampoline springen en je had uiteraard cheerleaders.
Er was ook zo`n kerel en die ging met een luchtdruk geweer t-shirts in het publiek schieten.
Daarna zijn we een cafe binnengelopen en ik kwam daar gewoon in :)
Daar zijn we dus maar even gebleven.

Zaterdag 08-11-08
Samen met een collega van de ambassade ging ik tennissen.
De tennisbanen zijn hier gratis te betreden. Na een vermoeiende wedstrijd had ik het spel verloren. Nou ja, dik ingemaakt zeg maar.
Maar ik heb de laatste 4 maanden geen racket vastgehouden dus ik moet weer even trainen. ;)

Zondag 09-11-08
Voor het eerst van mn leven heb ik 2 uur lang stilgezeten en naar een klassiek concert geluisterd/gekeken.
Het was best mooi en de solo van Anne-Marieke was GEWELDIG!! ;-)
Verder vond ik de zaal maar een saaie bedoeling. Alleen maar oude mensen.
Daar moet ook maar eens verandering in komen, die mensen zitten het hele concert stil en te luisteren en als het eenmaal afgelopen is beginnen ze ontzettend hard beginnen te klappen en dan 5 min lang ongeveer. Ja na 2 minuten werd ik wel wakker.
Anne-Marieke was zo geschokt van mijn oordeel over klassieke muziek dat ze besloten heeft mij een heropvoeding te geven in het muziek gedeelte.
Dus dat wordt elke week een concert, net zo lang tot ik het kan waarderen.

Vrijdag 14-11-08
Nederland was ook uitgenodigd voor de G20.
Vanuit de ambassade was er een hotel geregeld, er moeten nog 2 laptops + printers  op de kamers geplaatst worden.
Dus ik ging samen met iemand van de ambassade er naar toe om het even neer te zetten.
Het waren echt prachtige kamers. Wat ik nog wel het mooiste vond was de spiegel in de badkamer. Er lag een afstandsbediening bij. Ik drukte op een knop en de spiegel veranderde in een TV!!!
Echt super vet! zoals dit ongeveer: http://www.youtube.com/watch?v=d_9iEBvk_8Q
De bewaking was ook niet gering... Er liepen agenten met honden door de gang, de kamers werden ook nog even gecontroleerd nadat ik er in was geweest.

Zaterdag 15-11-08
Op naar Baltimore!
Het was 2 uur rijden omdat het ongelooflijk druk was doordat er een baseball wedstrijd werd gespeeld.
Mijn eerste indruk van de stad was armoedig. Verlaten huizen die op instorten stonden.
Bij de haven is het prachtig, er staan mooie gebouwen omheen.
Maar als je 2 straten verder loopt begint de armoede. veel winkels zijn gesloten. er je ziet veel zwervers.
Ik zag ook een zwerver een portemonnee uitpluizen die hij waarschijnlijk kort daarvoor had gejat.
Maar de stad heeft ook mooie dingen zoals het National Aquarium dat was echt geweldig.
Van allerlei vissen, ook grote haaien zwemmen daar.
Om 20.00 uur had ik met de stagiaires en een rijkstrainee afgesproken om naar de nieuwe James Bond film Quantum of Solace te gaan.
Voordat we daar heen gingen moest er natuurlijk even gegeten worden.
Bart zij dat we het texaanse restaurant moesten proberen en was inderdaad erg lekker.
Onderweg naar het restaurant zagen we een afro amerikaanse jongen een groepje uitdagen.
Toen renden een paar jongens van de groep erachteraan over een druk kruispunt.
De grap was over en ze liepen weer naar de stoep, op dat moment komt er een agent aanrijden.
Hij zet zijn auto midden op het kruispunt! en slaat 1 van de jongens in de boeien.
Enkele secondes later komen er nog 2 politiewagens het kruispunt op scheuren.
de 2 andere jongens werden ook opgepakt. Intussen stonden de agenten echt 15 minuten midden met hun auto`s op het kruispunt waardoor niemand er langs kon.
Niemand maar dan ook niemand toeterde of zei iets. Respect voor de politie! Was dat maar zo in Nederland.
Na dit spektakel gingen we eten en daarna naar de Bond film die mij een beetje tegenviel.
Op de terugweg was ik zo in gedachten dat ik bijna over een zwerver struikelde die midden op het voetpad lag te slapen.
Die beste man zou het wel koud hebben gehad, het was een graadje of 3.
Vorige week zaterdag was het 21 graden! en 1 dag later was het 4 graden.
Mijn winterjas heb ik in ieder geval uit mijn koffer gehaald.

Zaterdag 22 november 08
Na een smakelijk ontbijtje gingen we naar een winkelcentrum,
We reden de veel te grote parkeerplaats op waar  allerlei winkels  langs stonden.
Eerst gingen we naar de Wal-markt je had daar echt van alles! Zelfs kogels :-p.
In deze staat,Virginia,  is het in sommige winkels toegestaan om pistolen te verkopen, maar in sommige staten kun  je dus gewoon pistolen in een winkel zoals Wal-markt kopen. Je mag er ook over straat mee lopen, je mag hem alleen niet verbergen, dus je moet het pistool dan in een holster ongeladen aan je broek hangen.
Een pistool vond ik wat te heftig dus ik heb een katapult gekocht :-p waarmee je met 320 km/u een steentje of weet ik veel wat kan weg schieten. 
Ja die ligt nu onder mijn bed, dus inbrekers opgepast :-)
Tja... maar de winkel was helemaal in kerstsfeer dus ik heb leuke prulletjes kunnen kopen, uiteraard wordt er hier op 5 december ook sinterklaas gevierd.
Daarna zijn we nog een sportwinkel binnen gelopen en daar heb ik K-Swiss tennisschoenen gekocht die aardig waren afgeprijsd.
Van 90 dollar nu voor 30 dollar, dat zijn de leukere koopjes.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film:
Basketbal Volledige versie!!!
http://www.jmtrading.nl/Washington/Basketbal.zip
(238,3 MB)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film:
Basketbal Youtube versie!!!
http://nl.youtube.com/watch?v=BE8tf0j-1-w
(0,0 MB)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Foto`s:
Check de nieuwe foto`s!!!

http://www.jmtrading.nl/photos.html

Album: Fall 08
- 01-11-08
- 02-11-08

Washington DC
- 04-11-08 (Election Night)

News
- 05-11-08
- Pictures

Coole strips
- Strip van week

Baltimore
- 15-11-08

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog tijd over?
Neem een kijkje op http://www.jmtrading.nl


  • 07 Januari 2009 - 14:37

    Kees:

    blog? wat nou blog?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Washington DC :)

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Home, sweet home!

23 November 2008

Washington Week 16!!!!

26 Oktober 2008

Barack Obama!!!!!!!!!

19 Oktober 2008

Washington - Week 11

12 Oktober 2008

Washington DC Week 10
Jan Marien

Washington DC :)

Actief sinds 08 Juli 2008
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 12320

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: