Home, sweet home! - Reisverslag uit Putten, Nederland van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu Home, sweet home! - Reisverslag uit Putten, Nederland van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu

Home, sweet home!

Door: Jan Marien

Blijf op de hoogte en volg Jan Marien

24 Januari 2009 | Nederland, Putten

Philadelphia Zaterdag 22 november
Op een prachtige zaterdag was het tijd voor een roadtrip.
Met Edwin en Kim had ik afgesproken dat ik ze bij het metrocenter van Ness om 9.30 zou oppikken met de Beetle.
Edwin had speciaal voor deze geweldige RoadTrip een TomTom gekocht.
Het was nogal druk op de weg want het was HET weekend van Thanksgiving.
Na 3 uur rijden kwamen we aan in phili!
Het eerst wat ik moest was ontzettend nodig naar de WC. Op het moment dat ik een boompje uit wou gaan zoeken vond ik een openbare wc.
Na deze opluchting gingen we opzoek naar een restaurantje waar we konden bunkeren. Echt.. pas na een 1 uur zoeken vonden we een geschikt restaurant.
Restaurant johnny rockets.
De terugreis was weer 3 uur.
Doodmoe kwam ik thuis, ben gelijk maar gaan slapen.

Donderdag 27 november Thanksgiving
Super maaltijd... Pannekoeken! met spek en appels

Ijshockey
We gingen naar een ijshockey wedstrijd in het Verizon center
The Capitals VS Thrashers. Het was een leuke wedstrijd alleen is ijshockey wel saaier dan basketbal.
Daar wordt meer geëntertaind. Je ziet ook veel meer 'blanke' mensen bij dan bij basketbal.
Wat wel leuk is dat er af en toe geknokt wordt maar dat viel in deze wedstrijd wel mee.
De scheidsrechter kwam er steeds tussen.
De sfeer was in ieder geval wel goed!

Mount Vernon
Samen met Bart & Kim 7 december naar Mount Vernon.
Gelukkig hadden we iemand in de auto die goed kon kaart lezen. (We noemen geen namen, BART!!!)
Het ritje dat 30 min zou moeten duren, duurde uiteindelijk 2 uur!
Maar toen we aankwamen toverde Bart een zak kerst m&m`s uit zijn jaszak en was alles weer goed.
Het was echt superkoud en de wind was snijdend.
We namen een rondleiding door het huis en we mochten de 3e verdieping van het huis zien, die normaal gesproken dicht is behalve rond de kerstdagen.
Daarna gingen we nog even over het landgoed lopen. We kwamen weer aan bij het visitorcenter en daar kwam de lucht van een verrukkelijke pizza van de pizzahut m`n neusvleugels binnen vliegen.
Nadat we het junkfood hadden weggewerkt was het tijd voor de terugreis.
We kwamen buiten en het begon te sneeuwen, na 45 min waren we weer veilig thuis aangekomen.

Werken in de ambassade
Het weekend van zaterdag 13 en zondag 14 december moest er gewerkt worden.
De server op de ambassade moest vervangen worden.
Het was ontzettend tof om dit mee te hebben mogen maken.
Er waren een paar tegenslagen bijvoorbeeld 2 stroomstoringen.
De eerste keer klapte alles uit, gelukkig ging na de 2de keer de generator automatisch aan waardoor we gewoon door konden werken.

Maandag 22 december t/m 1 januari
Jaja het dit was de dag waar ik al weken naar had uitgekeken!
Mn vader, moeder en GW kwamen naar Amerika.
Om 15.00 uur gingen Wijnand en ik ze ophalen van het vliegveld Dulles.
Echt super vet om ze dan weer te zien na zo`n lange tijd!
Na een rondleiding door het huis ging ik met Anne-Marieke een feestmaal koken.
Daarna zijn Wijnand, GW en ik nog even naar de Target gegaan om een verlengsnoer te halen.
Toen kon GW even genieten van de duistere buurten van Washington :)

Dinsdag 23 december
De trip door Washington kon beginnnen!!!
Het eerste waar we naar toe gingen was het Witte Huis!
Ze waren daar al druk bezig om een podium op te zetten voor Obama die 20 januari officieel president gaat worden.
We hebben ook nog even de national christmas tree bekeken die staat achter het Witte Huis, daarna zijn we doorgegaan naar alle andere monumenten.

Zondag 11 tot dinsdag 13 januari
Met Anne-Marieke naar de Amish geweest.
Super gezellig was dat! de mensen daar leven erg primitief. Ze reizen met paard en wagen etc.
We sliepen in een typisch Amerikaans motel en s`Ochtends kregen we een uitgebreid ontbijt.
Voor de rest was er weinig te beleven in het gebied want 80% van de winkeltjes en restaurantjes waren gesloten.
Nadat we hadden gegeten bij de Thai kwamen we op de terug weg langs een bowlingbaan.
Normaal gesproken raak ik geen kegel maar vandaag was het mijn dag!
Deze man gooide strike na strike.. maar de lol was er al snel af toen er een prof naast me kwam staan, die een bal gooide die tot de laatste 2 meter rechtdoor ging en daarna met een ongelooflijk effect alle kegels omver smeet.
Dinsdag gingen we eerst nog even naar de outlet-mall en daarna naar huis om op tijd te zijn voor mijn afscheidsborrel op de ambassade.

Dinsdag 13 januari namen Kim en ik afscheid van de ambassade.
Ze hadden een gezellig borrel georganiseerd met een speech en leuke cadeaus!
Na een emotioneel afscheid ging ik weer naar huis mijn koffers alvast inpakken.

Donderdag 15 januari
Om 17.59 ging het vliegtuig naar Nederland.
Met mijn zware koffers ging ik inchecken. Het kleine overgewicht was geen probleem en ik kon ook zo door de douane.
Gelukkig had ik een plek bij het raam en naast mij zat een leuk meisje, ik heb dan ook de hele reis geen oog dicht gedaan.
Alleen was het een beetje jammer dat ze helemaal uit Oslo kwam.
Na een rappe vlucht van 6 uur kwam ik 45 minuten vroeger dan gepland aan.
om 7.15 zou ik aankomen uiteindelijk was dat dus 6.30.
Om 7.00 had ik mijn koffers en ik was benieuwd wie me allemaal op stonden te wachten.
Ik kom de aankomsthal inlopen en er stond gewoon NIEMAND... voor mij dan....
Eerst dacht ik oww dit is een grapje dus ik dacht laat ik het even meespelen dus overal rondkijken maar ik kon ze maar niet vinden.
Ik belde maar even naar huis en toen zei mijn moeder dat ze onderweg waren met de trein. Ik had toch minstens een limo verwacht ofzo.
Ze hebben nu toch wel te maken met een diplomaat.
Maar goed voordat ze aankwamen was het 8.00.
Maar alles was weer goed toen ik thuis aankwam.
Ballonnen en leuke slingers etc. ik voelde me weer helemaal thuis.
Gelukkig had ik amper last van een jetlag. Om 22.30 was ik naar bed gegaan. onderhand was ik al 25 uur op dus ik kon niet meer :-)
Die nacht heb ik wel goed geslapen :-)
Maar hoe langer ik hier nu ben hoe meer ik Washington ga missen.. snif..
Nou ik ga er van de zomer weer naar toe dacht ik zo. :-p
En nu ben ik lkkr aan het bijkomen, en aan het nagenieten.

Het was een toptijd!
En ik vind het echt jammer dat het nu al weer voorbij is.
Ik hoop terug te komen.
De vraag die ik van meerdere collega`s kreeg lijkt je het leuk om hier te werken.
Heb ik ik altijd zonder twijfel beantwoord met ja!.
Er is maar 1 nadeel het ligt niet naast de deur.
De Nederlandse ambassade, Herman en Pim ben ik ontzettend dankbaar dat jullie mij deze mogelijkheid/kans hebben gegeven! En de kneepjes van het vak hebben willen leren.
Ook de andere collega`s super bedankt voor de leuke samenwerking, de tenniswedstrijden, de roadtrips etc.
Het was een geweldige ervaring, de reis naar Amerika,de engelse cursus, de stage, en alle ervaringen eromheen. Ook heb ik de verkiezingen van dichtbij mee mogen maken.
Familie, vrienden, kennissen en vage kennissen bedankt voor de leuke reacties :-)
Als terugblik op deze super tijd, heb ik nog 1 filmpje gemaakt.
De meeste foto`s zijn gemaakt met een Sony CyberShot DSC-T5 en de laatste foto`s met een Sony DSLR A-350 :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film: Afscheid! Volledige versie!!!
http://www.jmtrading.nl/Washington/Afscheid.zip
(95,6 MB)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film: Afscheid! Youtube versie!!!
http://www.youtube.com/watch?v=eSPGXAG1has
(0,0 MB)

Tip:
Bekijk op hoge kwaliteit
(Deze optie staat rechts onder het filmpje)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film: ijshockey! Youtube versie!!!
http://www.youtube.com/watch?v=HSk25S4yEI0
(0,0 MB)

Tip:
Bekijk op hoge kwaliteit
(Deze optie staat rechts onder het filmpje)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Putten

Mijn eerste reis

Washington DC :)

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Home, sweet home!

23 November 2008

Washington Week 16!!!!

26 Oktober 2008

Barack Obama!!!!!!!!!

19 Oktober 2008

Washington - Week 11

12 Oktober 2008

Washington DC Week 10
Jan Marien

Washington DC :)

Actief sinds 08 Juli 2008
Verslag gelezen: 3631
Totaal aantal bezoekers 12322

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: