New York City - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Jan Marien

Blijf op de hoogte en volg Jan Marien

27 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington

Donderdag 21 augustus was het dan zover...
Na afscheid te nemen van mijn klasgenoten gingen we half ziek (Omdat Anne Marieke ons met een verkoudheid die ze had opgelopen in Nederland had aangestoken) naar New York met de bus.
Na een reis van 4,5 uur kwamen we aan om 20.00 uur.
We gingen naar onze kamer in het hostel American Dream met een uitzicht op een prachtige straat ;).
Door die lange busreis hadden we wel trek, dus gingen we opzoek naar een geschikt restaurantje. Uiteindelijk gingen we bij een Thais restaurant eten.
We bestelden een maaltijd die niet spicy was.
Nou ja ik kan je vertellen... mn neus was gelijk open bij de eerste hap, en mn glas water doofde de vlammen en was ook binnen enkele seconden leeg. Maar het was best lekker.

De volgende dag (22 augustus) gingen we met de metro naar de veerboot om het vrijheidsbeeld te bezichtigen.
Het uitzicht is echt super mooi als je halverwege bent.. de skyline en de bruggen etc.
Daarna gingen we naar Times Square, in 1 woord een circus.
Wat een verlichting en reclame, de ene nog groter dan de ander.
We liepen door de enorme drukte om bij het theater een kaartje voor Wicked te bemachtigen. Wijnand had de kaartjes gekocht :) en we gingen een kopje koffie drinken bij de Starbucks wat weer energie gaf om te gaan winkelen.
Na wat gewinkeld te hebben gingen we een pizza eten wat heerlijk smaakte. Nadat we de pizza op hadden gingen we naar het theater op naar Wicked.
We kwamen binnen en we hadden prachtige plaatsen, beter kon niet zeg maar.
Alleen het was streng verboden om een camera te gebruiken dus helaas ik mocht niks vastleggen.
De show was erg goed, leuke liedjes/grappen, en goed acteerwerk.

Zaterdag 23 augustus
Na een warme nacht kwam ik erachter hoe de airco werkte.
Oh wat waren ze me dankbaar haha.
Het was tijd voor een lekker ontbijt, daarna gingen we naar een gezellige markt.
Daar kochten we een ongelooflijke lekkere smoothie met vers fruit echt fantastisch.
Ook namen we een bezoekje aan Century 21, een winkel waar alle grote merken lage prijzen hebben. Ik heb bijvoorbeeld een Levi zonnebril voor 10 dollar gekocht dat is 7 euro. koopie;) We waren de winkel nog niet uitgelopen of mijn oog viel op een AppleStore, daar heb ik even staan kwijlen bij de nieuwe iPhone.
En bij een leuke Bose hoofdtelefoon voor maar 190 dollar :P
Oja we gingen ook naar de Abercrombie & Fitch mijn favoriete kledingmerk.
Voor die winkel stond gewoon een rij mensen die op de foto wilde met een of ander model. En die winkel is erg groot en er hangt een walm van parfum dat je denk hoe kunnen die mensen het daar binnen zo lang uithouden. We gingen de rust maar even opzoeken en we vonden de rust in het Central Park we hadden het picknickkleed en van allerlei lekkere dingen meegenomen. Na een heerlijke picknick gingen we het National Museum bezoeken. We hadden ons suf gezocht naar het beeld van Theodor Roosevelt.
Want die zie je in het museum staan in de film Night at the museum.
As je die film hebt gezien snap je wel wat ik bedoel.
Maar die konden we dus nergens vinden en toen vroegen we het aan een van de bewakers en die ging ons lkkr uitlachen. Ze had de vraag vaker gehad...
Er staat dus geen beeld in het museum maar er staat wel een standbeeld voor de ingang van het museum.

Zondag 24 augustus
AM & Wijnand gingen naar de kerk en ik ging naar the Empire State building.
Van veel mensen hoorde ik dat er altijd zo`n grote wachtrij staat.
Maar ik had weer geluk ik denk dat ik binnen een half uur op de 86ste verdieping stond met een uitzicht over heel New York. Wat een gebouwen erg imposant!
We hadden afgesproken bij de Starbucks om daar een kopje koffie te drinken.
Na een uur daar gezeten te hebben ging Anne Marieke een museum bezoeken en Wijnand en ik gingen naar Chinatown daar hoorden we op een pleintje 2 overbejaarde mensen in het chinees zingen. Die man was wat aan het mompelen en toen dat vrouwtje ging zingen lagen we in een scheur... het klonk als een smurf echt een vet hoog piep stemmetje.
We gingen nog een wat van die winkeltjes bezoeken en bij 1 winkeltje zag ik een leuk T-shirt liggen dus ik vroeg hoeveel ze voor dat shirtje moest hebben.
14 dollar zei ze, dus toen we weg wilden lopen vroeg ze hoeveel ik er voor wou geven... ja eh 5... oh dat was niet redelijk 7 dat kon.
Uiteindelijk had ze mn maat niet haha.
Na al dat handelen was het tijd voor een lunch.
We vonden een gezellig terrasje waar wijnand zwarte ijskoffie bestelde en ik cola nou ja uiteindelijk was het ijsklonten met een beetje cola.
Maar AnneMarieke wist niet dat Wijnand ijskoffie had.
Dus die nam een slok in de veronderstelling dat het cola was.
haha en die wist niet hoe snel ze mn cola moest pakken om die ranzige smaak weg te spoelen. Maar de hamburger die er na kwam maakte het allemaal weer goed.
We gingen nog even winkelen ik heb nog een mooie Tommy korte broek gekocht :)
En het was weer tijd voor de terugreis.
We gingen maar een filmpje kijken (Vet Hard) op de laptop.
We lagen echt helemaal in een deuk en de mensen om ons heen zaten ons raar aan te kijken...
Maarja van al deze belevenisen heb ik weer een filmpje gemaakt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De site http://www.jmtrading.nl is online.
Heb je tips, op of aanmerkingen mail het aub

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film

http://www.jmtrading.nl/New_York/New_York.zip
(60,1 MB - ong. 5 min )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dit was het hele New York avontuur... wat een spanning en sensatie maar weer.

  • 27 Augustus 2008 - 21:41

    Patrick:

    Hey zit je nog in de US? En voor hoelang zit je hier? Is het alleen een tripje of blijf je wat langer?

    Groetjes Patrick

    mail maar naar 0783418@student.hro.nl

    Ik zit hier half jaar voor stage in New York btw

  • 28 Augustus 2008 - 10:02

    Henk Munneke:

    Hoi JM!
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar in de VS! Mooi is dat...en ik een beetje werken....Geniet van alles daar en misschien tot ziens!
    Hartelijke groet,

    Henk Munneke
    Landstede Trajectbureau

  • 29 Augustus 2008 - 21:23

    Hilvert:

    Gewoon effe een tip vanwege dat spicy-food, gewoon witte rijst erbij.
    En anders effe doorbijten :)

    Blijf vooral met die verhalen komen.

    Hilvert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Washington DC :)

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Home, sweet home!

23 November 2008

Washington Week 16!!!!

26 Oktober 2008

Barack Obama!!!!!!!!!

19 Oktober 2008

Washington - Week 11

12 Oktober 2008

Washington DC Week 10
Jan Marien

Washington DC :)

Actief sinds 08 Juli 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 12320

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: