Washington DC - Week 3 - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu Washington DC - Week 3 - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jan Marien Evers - WaarBenJij.nu

Washington DC - Week 3

Door: Jan Marien

Blijf op de hoogte en volg Jan Marien

16 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington

Vrijdag 8 augustus (08-08-08)
Wat een mooie datum toch...
Het eerste wat in me opkwam was om de olympische spelen te gaan bekijken, alleen dan kijk je in de tv-gids en dan wordt het pas 's avonds uitgezonden.. omdat er dan meer mensen kijken waardoor ze meer verdienen aan reclames.. belachelijk!!!
Er zijn hier trouwens ook belachelijk veel tv-zenders je krijgt kramp in je vinger als je van zappen houdt... er zijn iets van 500 zenders ofzo
Dus mijn brein moest een nieuwe activiteit verzinnen... en er was gelukkig nog een alternatief... namelijk met mijn engels groepje naar de dierentuin, waar ik al een aantal keer doorheen ben gelopen maar toch.. :)
Het verzamelpunt was bij English Now, vanaf daar gingen we naar de metro en daarna lopen naar de dierentuin.
Het was erg gezellig ik heb zelfs een woordje Spaans geleerd, leuke taal is dat ;)
Om 16.00 kwamen we uit de dierentuin,we gingen even langs de Mc Donalds, dat doe ik dus ook echt niet meer.
Mc Donalds is echt niks vergeleken bij bijvoorbeeld Five Guys, die hamburgers zijn echt zooo lekker!
Nadat ik mn hamburger had weggewerkt en mn smaakpupillen waren aangetast gingen we weer verder...
We liepen een half uurtje te slenteren door de stad, en toen hadden die anderen wel zin om naar een of andere club te gaan.
Alleen ik mocht niet mee, want de minimum leeftijd is 21... zucht.
Dus ik heb de metro maar genomen, en naar huis gelopen. Als ik dan de deur open dan bevriezen mn zweetdruppels van die geweldige airco.. elke dag weer een koude ontvangst.

Zaterdag 9 augustus
Die dagen vliegen echt om..
Vandaag gingen we lkkr shoppen.
Ik zoek de hele week al leuke kaartjes alleen dat is lastiger dan je denkt!.
Maar voor degene die een kaartje verwachten.. ik ben er druk mee bezig :D
We zijn een winkel in geweest waar alle grote merken lage prijzen hadden.
Ook heb ik vandaag weer wat leuke fotootjes kunnen maken :)

Zondag 10 Augustus.
Nadat we de Beetle hadden aangeslingerd gingen we weer naar de Washington National Cathedral.
Dit keer kregen we weer wijn en brood... het schijnt zo te zijn dat ze een paar katholieke trekjes hebben.
Na de dienst ging ik even wat foto`s maken, de vorige keer was ik zo slim om het toestel thuis te laten.
Het zijn prachtige foto`s geworden zoals je zult zien in het filmpje :)
Na de dienst gingen we weer naar huis en rond een uurtje of 6 gingen we een wandeling maken door de prachtige bossen van Washington.
We hadden nog geen 2 stappen in het bos gezet of er stond 5 meter afstand van ons een hert met een prachtig gewei.
We keken even om ons heen er er was nog een kleintje en een vrouwtje bij.
Het mannetje was aardig tam.
Toen ik een foto wilde maken kwam ik erachter dat de camera nog thuis op de tafel lag.
Balen is dat.. ik had wel mn mobiel bij me, ik ga dus de wandeling nog een keer doen maar dan met een camera :)

11 / 12 / 13/ 14 / 15 augustus.
Vorige week had ik een simkaart gekocht bij T-mobile, alleen ik kan niet naar Nederland bellen en andersom is het ook niet mogelijk.
Dus ik ging maar even een babbeltje maken in een T-Mobile shop :P en het is gewoon niet mogelijk... amateurs! Nu moet ik dus opzoek naar een andere provider :).
13-08-08 zou ik s`avonds naar een baseball wedstrijd gaan, maar dat ging helaas niet door, dus die avond was het tijd voor mn eerste film op een Amerikaanse zender.
Zucht... 7 min film 5 min reclame en dat gaat maar zo door.. en die Tellsell zenders moeten ze hier ook schrappen.
Oja de engelse lessen blijven erg interessant :D
Woensdag ben ik naar een bioscoop geweest in Bethesda. een kaartje kost maar 6 dollar en de cola 5 dollar dus ik ben al een rasechte Nederlander even naar de overkant van de straat naar een supermarkt gelopen waar het 4 dollar goedkoper was. Daarna gingen we naar de film Tropic Thunder, lachen gieren brullen...
's Avonds mocht ik de Beetle ophalen, die stond voor onderhoud bij de garage en daarna gingen we eten in een restaurant waar je zelf alles mocht opscheppen en onder het genot van een bandje je maaltijd kon nuttigen.
Donderdag kreeg ik te horen dat mn favoriete engelse lerares Heather vertrok.. pijnlijk was dat ja, maar ik heb het kunnen verwerken :) 15.00 had ik afgesproken met Wijnand, die ging mij een rondleiding geven door de ambassade. En er zijn genoeg klusjes voor me :P.
Vrijdag gingen we met de engelse klas naar de ESPN zone dat is een of andere game hal. Daar kun je airhockey, golf, bowlen en nog veel meer van die dingen doen.
Daarna ging ik nog even met Anne-Marieke shoppen en een kopje koffie drinken bij de Starbucks en ik heb kaartjes gekocht :D Alleen moet ik ze nu nog schrijven.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De site http://www.jmtrading.nl is online.
Heb je tips, op of aanmerkingen mail het aub :)

Afgelopen 2 weken heb ik ook weer 2 filmpjes gemaakt :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film 1 (Washington DC etc. )

http://www.jmtrading.nl/Washington/washington_2.zip
(31 MB - ong. 3 min )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Film 2 (Washington National Cathedral)

http://www.jmtrading.nl/Washington/washington_3.zip
(19,9 MB - ong. 3 min )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja en dit was het wel weer :)

  • 16 Augustus 2008 - 17:27

    Martine:

    Ha JM! Ziet er goed/leuk/gezellig uit allemaal! Doe de groetjes maar aan Anne-Marieke & Wijnand en elke keer als ik een mailtje krijg surf ik toch even naar je reisverhalen hoor! Leuk! Veel plezier & succes nog!

    Liefs, Martine

  • 16 Augustus 2008 - 21:41

    Elizabeth:

    Hey Jan Marien,

    Echt elke keer weer heerlijk om die ervaringen van je te lezen...

    Veel plezier daar nog! Maar dat zal vast wel lukken!!

    xxx

  • 19 Augustus 2008 - 20:52

    Patrick Vd Zwart:

    Egt lache om te lezen hoe het is in de USA man :) d8 dat ik ver stage liep in amsterdam hahaha ;) veel plezier man en suc6

  • 21 Augustus 2008 - 16:50

    Hetty:

    En of 08-08-08 een mooie datum is, ha :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Washington DC :)

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2009

Home, sweet home!

23 November 2008

Washington Week 16!!!!

26 Oktober 2008

Barack Obama!!!!!!!!!

19 Oktober 2008

Washington - Week 11

12 Oktober 2008

Washington DC Week 10
Jan Marien

Washington DC :)

Actief sinds 08 Juli 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12319

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 25 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: